Edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne

Cel studiów:

Celem studiów jest przygotowanie słuchaczy do pracy w przedszkolu i w klasach 1-3 szkoły podstawowej. Proponowany program wyposaży uczestników w wiedzę z zakresu nowoczesnych metod pracy przedszkolnej i wczesnoszkolnej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17.01.2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2012 nr 0 poz. 131.)
Absolwent będzie przygotowany m.in. do wspomagania rozwoju i wczesnej edukacji dzieci, podjęcia wczesnej interwencji specjalistycznej, konstruowania programów edukacyjnych, współdziałania ze środowiskiem rodzinnym dziecka, a także do twórczej pracy dydaktyczno-wychowawczej na I etapie edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego. Pozna metody i formy pracy w szkole, jak i w przedszkolu w zreformowanym systemie edukacji. Studia mają charakter kwalifikacyjny.

Adresaci:

Adresatami studiów są osoby posiadające wykształcenie wyższe (min. licencjat) oraz przygotowanie pedagogiczne , które chcą uzyskać kwalifikacje w zakresie wychowania przedszkolnego i nauczania w klasach 1-3 szkoły podstawowej.
UWAGA! Do podjęcia nauki na kwalifikacyjnych studiach podyplomowych nie jest wymagane zatrudnienie w placówce oświatowej w charakterze nauczyciela.

Uzyskane kwalifikacje:

Po ukończeniu studiów kandydat otrzymuje kwalifikacje do pracy w klasach I – III szkoły podstawowej, przedszkolu oraz w alternatywnych formach edukacji przedszkolnej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12.03.2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudniać nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz.U. poz.1207 z późn.zm.).

Warianty płatności Płatność w 8 ratach Płatność w 4 ratach Płatność w 2 ratach Cena studiów
Cena regularna 412,50 zł 825 zł 1 650 zł 3 300 zł

Program:

Program obejmuje m.in. następujące zagadnienia:

  • Metodyka i podstawy wiedzy z zakresu edukacji kulturowej i obywatelskiej
  • Etyka
  • Podstawy prawne i organizacyjne oświaty, wprowadzenie w problematykę praw dziecka
  • Diagnoza i terapia logopedyczna
  • Literatura dziecięca i film
  • Podstawa i metodyka edukacji przyrodniczej i ekologicznej
  • Teoria i metodyka wychowania przedszkolnego
  • Edukacja teatralna z metodyką
  • Metodyka edukacji technicznej i informatycznej w przedszkolu i klasach I-III
  • Innowacyjne koncepcje w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej w Polsce i na świecie
  • Komunikacja interpersonalna z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym
  • Formy pracy z przedszkolakiem
  • Psychologia rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
  • Metodyka pracy wychowawczej w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej
  • Warsztat pracy nauczyciela wychowawcy
  • Podstawy i metodyka edukacji plastycznej
  • Wybrane metody i techniki formowania ceramiki artystycznej
  • Podstawy i metodyka zajęć muzyczno-ruchowych w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej
  • Podstawy i metodyka edukacji zdrowotnej i ruchowej (wychowanie fizyczne)
  • Modele pracy zintegrowanej w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej
  • Profilaktyka i terapia zaburzeń emocjonalnych dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
  • Wspomaganie dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Podstawy i metodyka edukacji polonistycznej
  • Diagnozowanie sytuacji i potrzeb dziecka
  • Metodyka edukacji wczesnoszkolnej
  • Technologia informatyczna w nauczaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
  • Projektowanie edukacyjne i warsztaty z integracji
  • Podstawy i metodyka edukacji matematycznej
  • Profilaktyka z elementami poradnictwa i wczesnej interwencji
  • Programy i podręczniki w wychowaniu przedszkolnymi wczesnoszkolnym
  • Edukacja społeczna, wychowanie do zgodnego współdziałania
  • Wspomaganie dzieci w rozwoju uzdolnień, czynności intelektualnych i umiejętności uczenia się
  • Praktyka pedagogiczna

Czas trwania: 360 godzin + 150 godzin praktyk organizowanych w przedszkolu i szkole podstawowej (klasy I-III)

Efekty kształcenia: 90 punktów ECTS