Cel studiów:
Współczesna edukacja potrzebuje nowoczesnych nauczycieli, którzy w cyfrowej rzeczywistości będą potrafili zapewnić swoim uczniom możliwie najlepsze warunki do rozwoju ich osobistego potencjału. Dzięki posiadanej najnowszej wiedzy z zakresu nowoczesnej dydaktyki, stworzą uczniom możliwość do wykształcenia kompetencji niezbędnych do funkcjonowania we współczesności i w przyszłości. W trakcie studiów słuchacze nie tylko poznają zasady organizacji procesu kształcenia w zgodzie z najnowszą wiedzą w zakresu nauk o edukacji, ale również nabywają praktycznych umiejętności projektowania sytuacji edukacyjnych z zastosowaniem najnowszych narzędzi informatycznych.
Celem studiów jest przygotowanie słuchaczy do pracy w placówkach oświatowych oraz wyposażenie ich w wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej oraz umiejętności i kompetencji niezbędnych do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły. Program studiów obejmuje swym zakresem m.in. zagadnienia z dziedziny psychologii i pedagogiki ułatwiające rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania, nauczania i uczenia się.
Adresaci:
Uczestnikami studiów podyplomowych na tym kierunku mogą być osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych: I i II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich. Zatrudnienie w placówce oświatowej nie jest wymagane.
Uzyskane kwalifikacje:
Studia nadają kwalifikacje.
Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych dające, w połączeniu z pozostałymi wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, uprawnienia do pracy na stanowisku nauczyciela i wychowawcy we wszystkich rodzajach placówek oświatowych.
Program:
Program obejmuje m.in. zagadnienia z obszarów:
- Pedagogiki ogólnej i społecznej oraz podstaw pedagogiki specjalnej
- Psychologii społecznej i rozwojowej
- Dydaktyki przedmiotowej
- Teorii wychowania
- Metodyki edukacji zintegrowanej
- Systemu edukacji w Polsce i wybranych systemów na świecie
- Trendów europejskich w pedagogice
- Metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej
- Planowania i organizacja procesu edukacyjno-wychowawczego w szkole
- Wykorzystania technologii informacyjnej w placówkach oświatowych
- Prawa oświatowego w powiązaniu ze statusem zawodowym nauczyciela
- Zasad bezpieczeństwa i udzielania pierwszej pomocyKluczowym atutem organizacji zajęć na studiach podyplomowych jest ich realizacja w formule learning by doing. W ten sposób słuchacze uzyskują umiejętności praktyczne, które od razu mogą przenieść do własnego warsztatu pracy. Natomiast elastyczna formuła organizacji studiów, polegająca na połączeniu zajęć stacjonarnych i e-learningowych, zapewnia bardzo dogodne warunki studiowania.
Czas trwania studiów:
- 3 semestry
- 390 godzin
- 150 godzin praktyk zawodowych
Organizacja zajęć:
Zajęcia realizowane są w ciągu weekendowych zjazdów w soboty i niedziele.
*Niektóre spotkania mogą być prowadzone przy wykorzystaniu innowacyjnej platformy edukacyjnej działającej on-line. Taka forma kształcenia jest dużym atutem i udogodnieniem dla uczestników studiów podyplomowych umożliwiając udział w niektórych zajęciach z dowolnej lokalizacji bez konieczności dojazdu.
Warianty płatności | Płatność w 8 ratach | Płatność w 4 ratach | Płatność w 2 ratach | Cena studiów |
Cena regularna | 437,50 zł | 875 zł | 1 750 zł | 3 500 zł |
Program:
Warunki zaliczenia:
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów i zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów, zaliczenie praktyki zawodowej oraz zdanie egzaminu końcowego.
Dokument potwierdzający ukończenie studiów:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.