Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

Cel studiów:

Celem studiów jest przygotowanie kadry pedagogicznej w zakresie:

  • profilaktyki zaburzeń rozwojowych u dzieci w wieku niemowlęcym
  • wielospecjalistycznej, kompleksowej i ciągłej pomocy w zakresie diagnozy i rehabilitacji małego dziecka w wieku 0-7 lat zagrożonemu niepełnosprawnością, niepełnosprawnością sprzężoną
  • wielospecjalistycznej pomocy rodzinie małego dziecka niepełnosprawnego

Kierunek studiów rozumiany jako zintegrowane oddziaływanie wobec małego dziecka niepełnosprawnego i jego rodziny o charakterze profilaktycznym, diagnostycznym, rehabilitacyjnym i terapeutycznym.

Adresaci:

Adresatami studiów są absolwenci:

  • jednolitych studiów magisterskich lub studiów I i II stopnia, na kierunku psychologia,
  • jednolitych studiów magisterskich lub studiów I i II stopnia, na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna

posiadający przygotowanie pedagogiczne*.

*w rozumieniu Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 1575) w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.

UWAGA! Do podjęcia nauki na studiach podyplomowych nie jest wymagane zatrudnienie w placówce oświatowej.

Uzyskane kwalifikacje:

Studia nadają kwalifikacje.

Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych dające, w połączeniu z pozostałymi wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, uprawnienia do pracy w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

Program studiów jest zgodny z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450).

Program:

  • Podstawy pedagogiki specjalnej
  • Wczesna interwencja – podstawy teoretyczne
  • Diagnoza funkcjonalna Wczesna interwencja logopedyczna
  • Metodyka pracy z dzieckiem i rodziną
  • Wczesne wspomaganie z dysfunkcją wzroku
  • Wczesne wspomaganie z dysfunkcją słuchu
  • Pierwsza pomoc przedmedyczna
  • Wczesna diagnoza i terapia małego dziecka zagrożonego niepełnosprawnością
  • Metodyka konstruowania programów terapeutycznych
  • Metody pracy z dzieckiem ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi
  • Wczesne wspomaganie dziecka z problemami emocjonalnymi
  • Wspomaganie dziecka w zakresie funkcjonowania społecznego
  • Metody opieki i pielęgnacji dziecka z zaburzonym rozwojem
  • Podstawy prawne kształcenia, rehabilitacji i zabezpieczenia społecznego dzieci edukacyjnych z róznymi potrzebami edukacyjnymi
  • Metodyka pracy z dziećmi o specyficznych potrzebach do 3 roku życia
  • Metodyka pracy z dziećmi o specyficznych potrzebach do 7 roku życia
  • Polityka społeczna i lokalna w rozwoju wczesnego wspomagania rozwoju
  • Wspomaganie uczenia się małego dziecka
  • Podstawy psychologii rozwojowej i klinicznej
  • Podstawy neurologii dziecięcej
  • Psychiatria dziecięca
  • Metody neurofizjologiczne w rehabilitacji małego dziecka
  • Technologia informacyjna we wczesnym wspomaganiu rozwoju
  • Systemowa koncepcja rodziny
  • Metody diagnozy autyzmu oraz metodyka pracy z dziećmi z autyzmem
  • Polski system opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym Wczesne wspomaganie z dysfunkcja mowy i języka

Czas trwania studiów:

  • 3 semestry
  • 450 godzin
  • 180 godzin praktyk zawodowych

Organizacja zajęć:
Zajęcia realizowane są w ciągu weekendowych zjazdów.

Warianty płatności Płatność w 8 ratach Płatność w 4 ratach Płatność w 2 ratach Cena studiów
Cena regularna 562,50 zł 1 125 zł 2 250 zł 4 500 zł

Warunki zaliczenia:
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych  jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów i zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów, zaliczenie praktyki zawodowej oraz zdanie egzaminu końcowego.

*Część spotkań może być prowadzona przy wykorzystaniu innowacyjnej platformy edukacyjnej działającej on-line. Taka forma kształcenia jest dużym atutem i udogodnieniem dla uczestników studiów podyplomowych umożliwiając udział w niektórych zajęciach z dowolnej lokalizacji bez konieczności dojazdu.

Dokument potwierdzający ukończenie studiów:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.