Cel studiów:
Celem studiów jest zdobycie umiejętności diagnozy i terapii dzieci, młodzieży i osób dorosłych z zaburzeniami mowy. Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych dające uprawnienia do podjęcia pracy na stanowisku logopedy w placówkach oświatowych (np. szkołach, przedszkolach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, placówkach oświatowo-wychowawczych i in.).
Adresaci:
Uczestnikami studiów podyplomowych na tym kierunku mogą być osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych: I i II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich. Zatrudnienie w placówce oświatowej nie jest wymagane.
Do podjęcia studiów wymagane jest posiadanie przygotowania pedagogicznego*.
*w rozumieniu Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 1575) w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.
Wymaganym dokumentem od kandydata jest Zaświadczenie od logopedy, foniatry lub laryngologa o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu logopedy.
Uzyskane kwalifikacje:
Studia nadają kwalifikacje.
Absolwenci studiów będą posiadali pełne kwalifikacje zawodowe potwierdzone świadectwem ukończenia studiów logopedycznych, z uwzględnieniem uchwały Kolegium Logopedycznego z dnia 16 lutego 1998 roku w sprawie minimum programowego studiów logopedycznych. Są to standardy umożliwiające zdobycie absolwentom Certyfikatu Zawodowego Logopedy, który jest dokumentem potwierdzającym posiadanie wysokich kwalifikacji zawodowych.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, absolwenci uzyskają kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela – logopedy oraz do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Absolwenci zdobędą wiedzę umożliwiającą podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń mowy. Będą również przygotowani do prowadzenia diagnozy i terapii logopedycznej zarówno indywidualnej jak i grupowej u osób w równym wieku z różnymi zaburzeniami mowy. Ponadto każdy absolwent będzie posiadał umiejętność współpracy z innymi specjalistami zajmującymi się diagnozą i terapią deficytów rozwojowych.
Program obejmuje m.in.:
- Anatomia i fizjologia narządów mowy, głosu i słuchu
- Diagnoza i terapia dzieci z dysleksją, dysgrafią i dysortografią
- Diagnoza i terapia osób niepełnosprawnych intelektualnie
- Diagnoza i terapia osób z afazją i alalią
- Diagnoza i terapia osób z autyzmem
- Diagnoza i terapia osób z dysfagią
- Diagnoza i terapia osób z dyslalią
- Diagnoza i terapia osób z dyzartrią
- Diagnoza i terapia osób z zaburzeniami płynności mówienia
- Diagnoza i terapia osób z zaburzeniami słuchu
- Elementy foniatrii
- Elementy neurologii i psychiatrii
- Elementy ortodoncji
- Emisja i higiena głosu
- Fonetyka i fonologia języka polskiego
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca
- Kultura języka polskiego z elementami wiedzy o systemie językowym
- Logorytmika
- Metodyka postępowania logopedycznego
- Neuropsychologia
- Psychologia rozwojowa dziecka
- Psychoterapia
- Rehabilitacja głosu i mowy u osób po laryngektomii
- Rehabilitacja głosu i mowy u osób z rozszczepem podniebienia
- Rozwój sprawności językowych dziecka
- Techniki relaksacyjne
- Trening kompetencji terapeutycznych
- Tyflopedagogika
- Wczesna interwencja logopedyczna
- Wprowadzenie do logopedii
- Wykorzystanie technik informacyjnych w pracy logopedy
- Praktyki logopedyczne
Czas trwania studiów:
- 4 semestry
- 450 godzin
- 180 godzin praktyk zawodowych
Organizacja zajęć:
*Część spotkań może być prowadzona przy wykorzystaniu innowacyjnej platformy edukacyjnej działającej on-line. Taka forma kształcenia jest dużym atutem i udogodnieniem dla uczestników studiów podyplomowych umożliwiając udział w niektórych zajęciach z dowolnej lokalizacji bez konieczności dojazdu.
Warianty płatności | Płatność w 8 ratach | Płatność w 4 ratach | Płatność w 2 ratach | Cena studiów |
Cena regularna | 562,50 zł | 1 125 zł | 2 250 zł | 4 500 zł |
Warunki zaliczenia:
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów i zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów, zaliczenie praktyk oraz zdanie egzaminu końcowego.
Dokument potwierdzający ukończenie studiów:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.